torsdag den 12. juni 2014

Mennesket i helhed

Jeg ved ikke hvorfor eller hvordan, men der er så mange mennesker ude i verden, der ikke har bedre ting at give sig til end at snakke grimt om andre. Rygter spredes som en steppebrand, det går så utrolig hurtigt! Ting man siger i fortrolighed, det bliver sagt videre, hvis man ikke passer nok på, med hvem man fortæller de ting. Der er ingen, der bryder sig om at blive bagtalt eller spredt rygter om. Der er ingen, der kan lide at høre negative ting som ikke passer om en selv. Har igen mennesker i denne verden en opfattelse af, hvad der må siges videre, og hvad der ikke må? Hvem kan man overhovedet regne med i sidste ende? Jeg ved, at der er så mange mennesker, der lever af sladder - selv min mor gør, når hun fortæller alt om, hvad hendes børn laver. Men hvorfor er det nødvendigt? Jeg mener, at det engang i mellem er okay, men det skal ikke gå ud over andres lykke. Jeg er selv en person, der godt kan lide sladder, men jeg tager for det meste tingene med et gram salt. Det er ikke alt i denne verden, der er rigtigt, og man skal altså være kritisk i den her verden.

Mit håb er, at andre mennesker der har læst min blog, måske tænker en ekstra gang over de ting, som de får at vide fra andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar