mandag den 2. april 2018

Skønhed - indre


Tema | Den perfekte krop
Det første billede viser to reklamer. Victorias secret “love my body” vs. Dove “Real beauty”. Jeg tager temaet op, fordi jeg så programmet “De perfekte piger” og andre programmer på DR tv, som omhandler skønhedsidealer og dvs. krav, som vi stiller os selv. Jeg kunne så meget sætte mig ind i det, som pigerne i programmet snakkede om. Jeg har lyst til at tage tilbage i tiden og holde om mit yngre jeg, og fortælle hende at det nok skal gå. At hun kommer til at være ked af sin krop, fordi den ikke lever op til forestillingen om den perfekte krop. Jeg ærgrer mig på hendes vegne, at hun gennem sit teenages- og ungdomsliv, skal have det skidt med sig selv, hade sin krop. At hun generelt kommer til at brug alt for meget tid på at leve op til fjollede idealer, andres forventninger og tanker omkring mig, min krop og person - i stedet for at omfavne sig selv med accept og kærlighed. ♥️ Det er så svært ikke at slå sig oveni hovedet, når man ser de smukke, tynde, solbrune kvinder på de sociale medier, da man også selv har drømmen om den krop. Vi er simpelthen nød til at ændre billedet af den perfekte krop. Det er så vigtigt at elske sig selv og sin krop, for ellers kommer man hurtigt til at bruge alt for meget tid på at hade sig selv♥️ en øvelse kunne være kompetence blomsten eller en lister over positive ting om dig og din krop. Fang de negative tanker og vend dem ♥️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar